Garantim la plena satisfacció dels nostres clients
En Aigües de l’Horta treballem dia a dia per a millorar el nostre servei i garantir la plena satisfacció dels nostres clients. Amb aquest afany de millora contínua, adquirim aquests sis compromisos de servei al client:
-
Responsabilitat
Instal·lació del comptador en 24 hores.
- Ens comprometem a fer la instal·lació del comptador abans de 24 hores a partir de la formalització del contracte de subministrament, amb la qual cosa reduïm l’espai de temps en què el client està desproveït.
- En cas contrari, rebràs una compensació econòmica de 20 euros.
Requisits particulars:
- La finca ha de disposar de connexió de servei externa i interna finalitzada, i disposar també de la instal·lació interior d’aigua potable correctament finalitzada i amb la conformitat del servei d’aigües, d’acord amb el Reglament del servei municipal d’aigües i de la legislació vigent.
- La sala de comptadors ha de ser accessible al personal del servei d’aigües mitjançant la clau d’accés homologada per a esta finalitat. No es consideraran inclosos en este compromís els casos en què no es puga accedir fins a l’interior de la sala de comptadors o en què la sala no complisca les prescripcions exigibles a l’empara del Reglament del servei municipal d’aigües i de la legislació vigent.
- Queden exclosos tots els contractes entregats conjuntament i massívament en les oficines del servei per gestors o intermediaris dels clients.
-
Confiança
Avisos d’excés de consum.
- Ens comprometem a informar els nostres clients d’aquells consums anòmals que poden ser originats per deficiències en les instal·lacions interiors dels immobles.
- Aquesta comunicació es farà mitjançant avís depositat en la bústia o, en qualsevol cas, mitjançant un missatge en la factura corresponent. Si no es fa efectiva la informació per qualsevol d’aquests mitjans, rebràs una compensació econòmica de 20 euros.
- Aquest objectiu s’engloba en les polítiques de sostenibilitat i medi ambient, que vetlen per un ús responsable de l’aigua.
Requisits:
- Ha de ser una lectura real feta per l’empresa, descartant consums estimats o lectures facilitades pel mateix client.
- Tot contracte que no tinga com a mínim sis períodes de lectura de facturació quedarà exclòs d’este compromís.
- El consum serà considerat excessiu tenint en compte la mitjana de consum i el consum corresponent al mateix període de l'any anterior. Es considerarà excés de consum aquell que supere en cinc vegades el mateix període de l'any anterior. En qualsevol cas, el consum ha de ser superior a 200 metres cúbics per trimestre.
-
Proximitat
Resposta a reclamacions en 10 dies hàbils.
- Ens comprometem a donar resposta a les reclamacions en un termini màxim de 10 dies hàbils. Donar una resposta en el temps adequat és tan important com la qualitat de la mateixa resposta.
- En cas contrari, rebràs una compensació econòmica de 20 euros.
- Aqueste objectiu s’engloba en les polítiques d’orientació al client, les opinions del qual es valoren quan el servei que rep no assolix les seues expectatives.
Requisits:
- S’entén per resposta la contestació donada al client, no necessàriament la resolució de la queixa o la reclamació. Es comptabilitzarà a partir de la data de registre de la reclamació en el sistema d’informació de reclamacions (es consideren inhàbils o no faeners tots els dissabtes i els festius nacionals, autonòmics i locals).
-
Es descarten les reclamacions que, per la seua naturalesa, requereixen habitualment un termini de resolució superior:
- Reclamacions fetes a través d’oficines de consumidors o altres organismes oficials (incloent-hi les verificacions oficials de comptador).
- Reclamacions que, per a la seua resolució, requerisquen un canvi de comptador i una lectura posterior del nou comptador instal·lat per a l’estimació del consum del subministrament.
- Reclamacions patrimonials per danys o lesions.
- Reclamacions relatives a la qualitat de l’aigua.
- Reclamacions no vinculades a cap subministrament.
-
Precisió
Exactitud en la facturació i, en cas d’error, rectificació en 5 dies hàbils.
- Ens comprometem a rectificar en un termini màxim de 5 dies hàbils les factures emeses, en cas d’error atribuïble a l’empresa. El termini es farà efectiu comptant des del moment en què l’error siga comprovat per Aigües de l’Horta.
- En cas contrari, rebràs una compensació econòmica de 20 euros.
- Aigües de l’Horta emet les factures amb la màxima exactitud, tenint en compte les lectures dutes a terme i les tarifes vigents en cada moment.
Requisits:
- No es consideren incloses dins d’este compromís les factures calculades amb lectures estimades ni amb lectures aportades pel mateix client, o per errors de lectura derivats de canvis en les instal·lacions interiors o de manipulacions dels comptadors sense la intervenció o la comunicació a l’empresa, d’acord amb el Reglament del servei municipal d’aigües i de la legislació vigent.
- Només es compensarà l’error de lectura en cas que este puga ser comprovat per personal de l’empresa.
- El termini establit de cinc dies faeners es computarà des del dia següent a la data de la sol·licitud formulada pel client, sempre que el comptador corresponent a l'immoble puga ser revisat per operaris de l'empresa. En cas d'impossibilitat d'accés al comptador, l'anterior termini contarà des de la data en què el client facilite l'accés per a revisar-lo.
- Si la factura afectada es trobara remesa en una entitat bancària en el moment de la rectificació, el dia que es considerarà per al compliment del compromís serà el dia que l'empresa haja comunicat al client l'error en la seua factura, sense prejudici de la posterior rectificació.
- No es consideraran errors de facturació la modificació de les condicions que s'hagen pressupostades de la facturació o els canvis de tarifes que es produïsquen o que es comuniquen a l'empresa amb posterioritat a la data de facturació.
- Els errors de lectura s'han de comunicar abans de l'emissió de la següent factura.
- En qualsevol cas, queden exclosos els tributs, les taxes, els impostos i altres ingressos públics de l'Ajuntament o Autonòmics.
-
Eficiència
Pressupost de connexions de servei d’aigua i clavegueram, en 15 dies naturals.
- Ens comprometem a contestar-te i a donar-te un pressupost en un termini màxim de 15 dies naturals des de la formalització de la sol·licitud de connexió de servei.
- En cas contrari, rebràs una compensació econòmica de 20 euros.
- El nostre objectiu és agilitar la comunicació amb els nostres clients i, així, reduir el temps d’espera des de la sol·licitud.
Requisits:
- Si es fa una modificació de la sol·licitud original, el termini establit es computarà novament des de l’endemà de la modificació de la sol·licitud original.
- El termini establit, de 15 dies naturals, es computarà des de l’endemà de la data de la sol·licitud, sempre que les dades facilitades siguen completes i correctes.
- La sol·licitud del pressupost no implica l’acceptació del pressupost per part del client.
- S’exclouen d’este compromís els pressupostos que requerisquen una ampliació de la xarxa.
-
Professionalitat
Execució de connexions de servei en 15 dies naturals.
- Ens comprometem a executar la connexió de servei en un termini màxim de 15 dies naturals des de la tramitació i l’abonament.
- En cas contrari, rebràs una compensació econòmica de 20 euros.
- El nostre objectiu és prioritzar l’execució de connexions de servei i, així, reduir l’espai de temps en què el client està desproveït.
Requisits:
- El termini establit de 15 dies naturals es computarà des del dia següent a la data de comunicació a l'empresa del pagament del pressupost per part del client. En cas de ser necessària autorització municipal per ocupació de via pública o tall de trànsit, el termini computarà des de la data autoritzada per l'Ajuntament.
- S'exclou d'este compromís els pressupostos que requerisquen una amplicació de xarxa.
Clàusules Generals
aplicables a tots els compromisos
1 |
Aigües de l'Horta adquireix aquests sis compromisos de servei al client en situacions d’estabilitat. No es consideraran incompliments aquells que es donen en situacions excepcionals per causes no directament imputables a Hidraqua, com ara supòsits de força major o per causes imprevisibles. Això s'estén a tots els casos conseqüència de fenòmens naturals (terratrèmols, inundacions i altres desastres naturals), i per emergències o restriccions degudes a la falta d'aigua com resultat de la sequera o altres. |
2 |
Per a rebre la compensació econòmica per l'incompliment d'un compromís, la persona reclamant haurà de ser titular del contracte. |
3 |
El client no rebrà la compensació corresponent i no podrà exigir-ne el compliment dels nostres compromisos quan tinga una saldo deutor amb l'empresa en qualsevol punt de servei contractat o servei prestat. |
4 |
Es consideraran dies o hores no faeneres les corresponents a dissabtes, diumenges, festius locals, autonòmics i nacionals. |
5 |
En qualsevol cas, queden exclosos tots aquells supòsits on l'incompliment o la seua causa no siga imputable a l'empresa. |
6 |
Si el motiu de l'incumpliment del termini indicat fóra una cita fallida amb el client, es tindrà amb compte si la responsabilitat correspon al client o a l'empresa per a determinar si hi ha o no dret a compensació. |
7 |
Per als compromisos de comunicació de pressupostos i execució de connexions, la persona reclamant haurà de ser titular de la sol·licitud en la comunicació del pressupost i la persona ordenant de la liquidació en l'execució de la connexió. |
8 |
La comunicació al client es podrà realitzar per qualsevol mitjà (telèfon, carta, correu electrònic, missatge a mòbil, oficines, etc.). |